Translate

søndag 8. februar 2015

Til Brudeparet.

Jeg har laget en eske som inspirasjon til Papirlosjen sin pågående utfordring, KJÆRLIGHET. I mine øyne rommer ordet kjærlighet så mye,så her er det rom for mange ting.

I`ve made a box for the ongoing challenge at Papirlosjen with the theme LOVE.The word love can meen so much in my eyes,so there should be plenty of things to make.


Esken jeg har laget passer til Melkehjerter.Jeg er visst inne i en periode med mye sterke,klare farger og det ble ikke noe unntak nå heller.

The box I`ve made suits a chokolatebox called Melkehjerter.My scrappingstyle these days are a lot of bold,bright colors and this is no exception.


Esken har hvit base og et lag med rødt.Det røde papiret er glitterark,men det er vanskelig å få skikkelig fram på bilde synes jeg.Blomster fra Wild Orcid Crafts.Jeg har rett og slett brukt barndomskunster og flettet blomsterkrans av stilkene for så å forme den til et hjerte.Motivet og kakeserviettene har jeg kjøpt privat.Til Brudeparet er dies fra Kaboks.Perler fra Ebay.

The box have a white base and layers of red.The red paper ig shimmering/ full of tinsel,but it`s difficult to show on photo.Flowers from Wild Orcid Crafts.I`ve used a childhood memory to arrange the flowers.I braided a lei and then shaped it as a heart.Motive and coockienapkin is bought from private sellers.Text is dies from Kaboks.Half-pearls from Ebay.





Som "ben" på esken har jeg brukt en kortholder-dies fra Marianne Design.Den er i to lag.Har limt lagene sammen og så målt hvor lange jeg vil ha dem.Kuttet av toppen og limt på esken.Perler fra Ebay.

As "legs" on my box I`ve used a dies from Marianne Design.It`s a die to make cardholders.I`ts in two layers.I`ve glued the layers together and then messured how long I needed them to be.Cut the top of and glued on to the box.Half-pearls from Ebay.


Jeg har valgt å holde det enkelt inni.Mulig jeg tilsetter litt mer tekst,men det får tiden vise.

Håper du ble inspirert til å lage et bidrag til utfordringen vår.

Happy Scrapping!

Klem fra meg.



I`ve chosen to keep it simple inside the box.I might add some text inside,but time will show.

I hope you got inspired to scrapp something for our challenge.

Happy Scrapping!

Hugs from me.





torsdag 5. februar 2015

Telys-kort med søtt innhold.

I dag blogger jeg for Papirlosjen og vår nye utfordring.Kjærlighet er temaet vårt denne gang og det burde passe de fleste av oss. Du kan ta en titt på utfordringen her.

Today I`m blogging for Papirlosjen and our new challenge.Love is our theme this time and that should suit most of us.You can check it out here.


Jeg har som sagt falt pladask for de nydelige motivene til Sweet Pea.Har vært så heldig å få tak i endel av disse,så blir mye fargelegging fra meg framover.Jeg må begynne å skrive ned hvilke farger og komboer jeg bruker.Det ska jeg prøve å få ordnet snarest.

As I said before,I`ve fallen completly in love with the lovely stamps from Sweet Pea.I`ve been lucky enough to get my hands on some of them so it`ll be a lot of coloring from me to come.I have to write down wich colorcomboes I`m using.Trying to do that next time.


Kortet jeg har laget denne gang er i utgangspunktet tiltenkt telys,men det er jo rom for å lage sin egen vri på ting ;) Malen jeg har brukt finner du her.

The card I`ve made this time is a tealight-card,but I`ve used chokolate instead.Tutorial for the card is here.



Sort og rød bazill er basen for hele kortet. I fronten har jeg brukt en herlig doily fra X-cut.Motivet er fra Sweet Pea og fargelagt med Copics.Kuttet ut en hjerteform og limte på blomster fra Wild Orcid Crafts.Har brukt en shimmerpenn som eg kjøpte hos Scrapomania på blomstene.Det nydelige hjertebåndet er fra denne månedens sponsor i Papirlosjen,F.Jensen Handel.Stort utvalg i nettbutikken der.Jeg har også dekorert et trehjerte med paljetter,begge fra F. Jensen.Låsen som du skimterpå siden er fra Korthobby.Den er festet med bånd fra Ebay.


Black and red bazill is the base for the whole card.In front there`s a lovely doily from X-cut.My motive is from Sweet Pea and colored with Copics.A heartshaped diecut was filled with flowers from Wild Orcid Crafts.Also used a shimmerpen on flowers bought at Scrapomania.The lovely heartribbon is from our sponsor this month,F.Jensen Handel.Huge sortiment there.I`ve also decored a heart made of wood with sequins,both from F.Jensen.You can glipse the lock-up I`ve used .




Inni er kortet ganske enkelt samtidig som det ikke er noen tvil om temaet.Jeg har brukt hjertedies til åpningen på esken og limt en gelatinplate bak før montering.Fylt esken med hjertesjokolade fra Nille.Det røde,øverste laget på esken og på tagen er glitterark.Ikke så lett å få fram på bilde.Diesen jeg har brukt som bakgrunn er fra Spellbinders.Jeg fant min her.Du kan se låsen fra Korthobby bedre her.Det nydelige hjertebåndet fra F:Jensen er limt på tagen også.

The inside is simple,but there`s no doubt about the theme.Useda heart-die for window on the box and glued a plate of acetate in the back before assembly.Filled it with heatshaped chokolate.The red layer on top of the box and tag are sparkling.Not easy to show on photo.The background with hearts are made of a dies from Spellbinders,Shapeabilities Dies, Cascade hearts.You can see the lock up better here.It`s from Korthobby.The beautiful heart ribbon from F.Jensen is glued on tag aswell.


Da håper jeg du er inspirert til å lage noe selv som oser av kjærlighet ;)
 HappyScrapping!

Klem fra Belinda

Now I hpoe you`re inspired to make something yourself filled with love ;)

Happy Scrapping!
Hugs from Belinda


Deltar i disse utfordringene:

Scandinavian Paper Fun: utfordring-for-februar.
CopicMarkerNorge: utfordring-63.







søndag 1. februar 2015

Easel-card

Jeg har nylig oppdaget stempler fra Sweet Pea og har falt pladask...I mine øyne er disse råflotte og nydelige.Så valget av motiv var ikke vanskelig da jeg skulle lage et kort til en venninne.


Motivet er altså fra Sweet Pea og fargelagt med Copics.Jeg har ikke skrevet ned fargekomboene jeg har brukt her,men ska prøve å få gjort det neste gang jeg fargelegger.

Rammen på kortet og de to lagene er laget med dies fra Lifestyle Nesting Dies.Doilien bak motivet mener jeg er fra Cherry Lynn.Sommerfuglene er dies fra Spellbinders.Hjertetag fra Magnolia.I blomstene er det swirl fra Joanna Sheen og bladdies fra Memory Box.Charm fra Korthobby.Blomstene er fra Wild Orcid Crafts.Perlebånd kjøpt privat.Bånd,"øyne" til sommerfuglene og perler er fra Ebay.
Rammen rundt teksten er i chipboard.Den ble sprayet med litt hjemmelaget mist i lilla.Tekststempelet er ukjent produsent.Har embosset det med mørk lilla embossingpulver fra Zing.Ble utrolig blankt og flott,så må nok sjekke ut flere farger herfra.


Litt Fran Tage embossingpulver og tekst fra Kort&Godt.




Kos deg denne søndagen ;)

Happy Scrapping!

Klem fra meg

Deltar i disse utfordringene:

CopicMarkerNorge: utfordring-63.
Scandinavia Paper Fun: utfordring-for-februar.
StampARTic: januar-challence-brug-blomster.
Card and Scrap : udefordring-90-brug-blomster-use-flowers.





søndag 25. januar 2015

Konfirmasjonskort med pengelomme.

Konfirmasjonskort blir det laget en del av og ikke alle passer det å gi blomstrende kort til.Jeg prøver å ha litt variert utvalg og denne gangen ble det et mer tøft enn søtt kort.Malen på kortet er fra Papirlosjekollega Ane Lene sin blogg.Jeg har laget noen slike etterhvert og liker malen godt.


Her har jeg brukt skarpe farger både på bazill og mønsterark(The Rockstar Stack)Motivet er fra Kenny K og fargelagt med Copics.Jeg skal begynne å skrive opp hva jeg bruker av fargekomboer,så må love bot og bedring til neste gang.På frontpanelet har jeg brukt en dies fra Spellbinders som kutter et stilig hullmønster.Limt på bling i ulik størrelse innimellom."Konfirmasjon" er et alfabet jeg har fått.Aner ikke produsent."Gratulerer" er dies fra Kaboks som er kuttet ut i sølvark.



Jeg har valgt å beholde den litt røffe stilen inni også.Fortsatt mønsterark fra The Rockstar Stack.Jeg har kun laget et lite skrivefelt foreløbig.Har tenkt å finne noen kloke ord,men foreløbig er det tomt.


På baksiden har jeg brukt den andre delen av mønsterarket som jeg brukte på fronten.Mønsteret er i arket.

Håper du likte min variant av konfirmasjonskort.Herlig med litt skarpe farger innimellom synes jeg.

Happy Scrapping!

Deltar i Kreativ Scrapping sin januarutfordring: anything-goes.




mandag 5. januar 2015

Bokstavutfordring hos Papirlosjen.

Godt nytt år!
I dag starter en ny utfordring hos Papirlosjen.Denne gangen har vi en bokstavutfordring.Du skal bruke tre ting på prosjektet ditt som starter på forbokstaven i fornavnet ditt.Det kan være litt av en utfordring for enkelte!For min egen del hadde jeg lite problemer med å finne ting på B.

Denne måneden er det Scrappegarasjen som sponser Papirlosjen.En flott premie venter vinneren og vi har lekt oss med buttons fra de.

Mitt DTbidrag er full av ting som begynner på bokstaven B. Buttons,bazill,blå,baby,blonde,babysko,bamse og blomster.Heldig med forbokstaven min til denne utfordringen.

Selve kortbasen er laget i kartong.kortet er 6x6inch med en brett på 1,5inch.Har brukt en ferdigbrettet halvdel av en eske og målt meg til hvor jeg skal kutte i fronten.På framsiden her har jeg brukt mønsterark fra Papirdesign.Det heter Herman og er fra 2012.
Babyskoene er laget av en dies fra Joy Crafts.Mønsterarket de er laget i er fra Maja Design,Coffee in the Arbour(Lovely weather)
Blondene er kjøpt privat.Blomstene er fra Wild Orcid Crafts samt noen jeg har byttet til meg privat.Perlepynt fra Kort&Godt.Buttons fra Scrappegarasjen.Charms fra Korthobby.Silkebånd,perlebånd og perler er fra Ebay.splittbindersene har jeg fått.


Synes de er utrolig søte disse små babyskoene.



Innsiden av kortet er dekket med blå bazill.Skrivefeltene er laget med Lifestyle Nesting Dies og kantet med glitterlim.Stempelteksten er embosset med sølv.De søte bamsene er fra Joy Crafts.Kuttet,embosset og svertet med Vintage Photo.




Har brukt mønsterarket fra Papirdesign,Herman.Her skal også mitt personlige stempel på plass,men jeg kunne ikke finne det før bildene ble tatt ;)

Da håper jeg du er blitt inspirert til å prøve deg på vår utfordring denne måneden.Lykke til!

Happy Scrapping!

Klem fra Belinda

Deltar i disse utfordringene:
Kreativ Scrapping:utfordring-1-anything-goes.
Vintage utfordringer:utfordring-93.

onsdag 24. desember 2014

God jul,alle sammen!

I dag er det julaften og siste luke i Papirlosjen sin adventskalender.Jeg valgte å vise et kort jeg lagde i fjor.Enkelt i hvitt med en dompapp som blir framhevet av alt det hvite.


Kortbasen er laget i kartong.Selve kortet har en firkant nedfelt i front.Dekket hele flaten med Modeling Paste og brukte litt varmepistol for å få fram litt ekstra struktur.Granbaren øverst er fra Memory Box.Kongler og greiner er en Tim Holtz dies.Pyntesnurrer fra Kort&Godt og isoporkuler med glitter er fra Plantasjen.Dompappen fant jeg på Nille og jeg angrer bittert på at jeg ikke kjøpte flere.

Må si at jeg liker dette kortet veldig godt.Det minner meg om barndommens hvite jul med mengder av snø.Så om ikke annet kan jeg se på dette og mimre litt ;)

Ønsker alle en gledelig og fredfull julefeiring.

Klem fra meg :)

mandag 22. desember 2014

Shadow-box

I dag blogger jeg for Papirlosjen og vår julekalender,luke nr 22.Har lekt meg med et ferdig sett i chipboard fra La-la land.Aldri laget en slik boks før,men syntes det var artig å få et ferdig oppsett der en kan legge inn sin egen vri på det.Veldig grei måte å bli kvitt litt restepapir også ;)

Today I`m blogging for Papirlosjen.I`ve been having fun with apre-cut shadow-box set from La-la land.Never made one before but I thougt it was fun to get a total set and do my own twist on it.Nice way to get rid off some paper leftovers too.


Her er motivet,juletreet og gjerdet fra Magnolia,bling fra Kort&Godt,snøkrystallene er fra Maya Road og her har jeg hatt glitter på de.Blomsten er laget av dies fra La-la land.Granbaren er en dies,usikker på produsent.Sløyfebåndet har jeg fått.Stempelteksten er ukjent produsent.Her har jeg brukt Snow Marker mye.Jeg likte oppsettet veldig godt og kommer nok til å lage mine egne varianter senere.

God Jul!

Klem fra meg ;)

The motive,tree and fences from Magnolia,bling from Kort&Godt,snowflakes from Maya Road,shown here with lots of glitter.The flower is from a dies from La-la land.I`ve got the ribbon from a friend.I`ve used Snow Marker a lot on this project.I likes this type of project a lot and will probably make my own versions later.

Merry Christmas!

Hugs from me ;)

Deltar her:
Kreativ Scrapping :utfordring-12-vinterglitter.
Scrappegarasjen:utfordring-6.
Simply Magnolia Challenges:anything-goes.
Totally Tilda & friends Challenges:challenge-number 11.
Stamp and Create with Magnolia:challenge-51-anything-goes.
Marvelous Magnolia:83-winter.