Translate

torsdag 30. juli 2015

To lerret.

For noen uker siden lagde jeg disse to lerretene.Veldig forskjellige,men like morsomme å lage.Rosebildet er laget av tre hjemmelagde papirroser laget etter denne videoen.Slett ikke vanskelig,men litt pirk.Mine er laget av hvitt,litt tykkere kopipapir.To store og en litt mindre.Grunnet lerretet med hvit og cream og la tykke lag.Mens malingen var våt klappet jeg inn litt gammelrosa her og der.Lot grunningen tørke helt før jeg festet rosene og lekte med mer maling.La inn litt bronse i tillegg på rosene og fargen som renner.Har brukt en dies fra Marianne Design og stanset ut i to rosafarger.Svertet embossingen med Vintage Photo og festet små perler på. Har også brukt litt Stickles Star Dust her og der.Malte sidene med gammelrosa for å ramme inn lerretet.




Dette lerretet skal få plass i stuen.Det er bilde av to bestevenner.Bildet er montert med dekopagelim,type matt.Da jeg ikke hadde så mye utstyr eller mediumer tilgjengelig så ble all bakgrunnen laget med store mengder maling.Så store at det brukte nesten to døgn på å tørke.Bildet montert først og maling dyttet inn mot kanten av bildet.Da alt hadde tørket prøvde jeg først å brushe sølvmaling lett på.Ble ikke fornøyd med resultatet,så tok et papirtørkle og strøk fargen utover.Det fikk fram strukturen bedre og da det tørket markerte jeg opp linjer med spatel og litt maling.Tre knapper i sølvfarge ermontert i hjørnet.


Jeg er veldig fornøyd med lerretene mine.Kanskje du finner litt inspirasjon i dem?

Klem fra meg ;)

Deltarmed roselerretet i disse utfordringene:
Hjerteboden: juli-utfordring.

søndag 19. juli 2015

Vindmølle-eske.

I dag blogger jeg for Papirlosjen.En stund siden sist,men er tilbake nå.Har puslet litt med et prosjekt den siste tiden.Synes ting går litt saktere nå om sommeren.Har du det sånn?

Papirlosjen har en utfordring gående som heter "alt er lov".Du finner den her.Jeg har laget en vindmølle for å inspirere litt.Taket kan løftes av og en gave kan legges oppi huset.






Har ikke mal på oppsettet.Dette var bare lek.Skulle teste ut litt stensil og se om det ble noe tilslutt.Selve vindmøllehuset er laget av brun bazill,stensil og gesso.Sprayet etterpå med hjemmelaget mist og gikk over med vintage photo(blekk) til slutt.
Taket er laget av papirrester i bruntoner hvor jeg punchet kanten og la lagvis.Møllen er festet på en liten boks ved hjelp av en splittbinders.Armene er laget av dies fra Spellbinders og resteark.
Vinduene er dies fra MemoryBox.Limte en tynn blonde bak.
Blomsterkassene er festet med 3Dputer.Blomstene er dies som jeg kjøpte via ebay.Knøttsmå dies.Måtte bruke quillingtool for å klare å snurre de sammen.Ble søte synes jeg ;)
Døren er satt sammen av to utstansede vinduer.En liten eske ble limt foran døren og gjerde limt på.(dies fra Magnolia)
Motivet er fra Magnolia og fargelagt med Copics.

Håper du liker vindmøllen min ;)

Klem fra meg!

Deltar i disse utfordringene:
Card Mania Challenges: -anything-goes.
Card and Scrap : utfordring-nr-100.
ScandinaviaPaperFun: utfordring-6-2015.
Hjerteboden: utfordring.
Papirplaneten: -utfordring.





tirsdag 16. juni 2015

Kjekt med kurs.

Det er min tur til å inspirere i Papirlosjen.Utfordringen vår i sommer er "Alt er lov" så en må regne med prosjekter i alle retninger i sommer.Utfordringen finner du her.Kanskje du vil prøve deg på et prosjekt inspirert av Finnabair?

Har omsider klart å "lande" etter å ha tilbrakt en helg stappet med kurs og morro.Scrapomania inviterte til sommertreff med Finnabair som kursholder.DET ville jeg ha med meg.

Jeg liker kurs.Å se effekter i nytt lys er inspirerende.Lære teknikker og produkter å kjenne vil hjelpe meg i min videre utvikling.Utrolig givende!

Scraps of Memories var det første kurset.Stensiler,mediumer,metall og det nye pigmentpulveret Mica står i fokus her.





Så var det tid for "The ARTifact".Kjempemorsomt å lage lerret på denne måten.Nok en gang er stensiler,mediumer,metall og Mica i fokus.Sort Gesso også.





Finnabair er en flink kursholder og jeg sitter igjen med hodet stappfult av inspirasjon og ny kunnskap.Skal prøve å få inn dette i mine egne papirprosjekter.

Håper dette kan være til inspirasjon for deg også.

Klem fra meg.

mandag 25. mai 2015

Kort på pinne

Ramlet for en tid tilbake over noen lekre kort som var festet til en blomsterpinne.Meningen er å kunne stikke dem ned i jorden på en plante.Utrolig smart synes jeg og ville lage min egen variant.

Motivet er fra AuroraWings og fargelagt med Copics.På disse kortene har jeg kun brukt resteark.

Bazill i grønntone,MS-puncher,blomsterdies-ukjent produsent,hjertedies fra Marianne Design og stempeltekst fra Scrapomanias egne stempler.

Løfter du opp her kan du skrive en liten personlig hilsen.Blomster fra WildOrcidCraft.

Sort og lilla bazill,sort blonde kjøpt privat,Doilyen er dies kjøpt hos Scrapomania,blomster fra WildOrcidCraft.

Baksiden.

Rosa bazill,hjertedies fra Marianne Design,perlebånd kjøpt privat.Sommerfuglene er hentet fra en større dies fra Memory Box og pyntet med perler.

Baksiden.Også her kan du åpne og skrive en liten hilsen.Blomster fra WildOrcidCraft og Prima.Snurrene er fra Kort&Godt.


Håper du ble litt inspirert ;)

Klem fra meg

lørdag 23. mai 2015

Tidlig jul.

Har som mål i år og få laget julekortene ferdig før julerushet begynner.Det kunne jo ikke passet bedre med at utfordringen til Papirlosjen denne måneden omhandler "Barndomsminne".Utfordringen finner du her.
Utfordringen er så fri som du selv gjør den til.Den kan tolkes på mange måter.Denne gangen ble det et personlig minne.Julen inneholder noen av de fineste og beste barndomsminnene jeg har,så derfor et julekort denne gangen.



Her har jeg prøvd meg litt fram.Stempelet er fra North Star Design(tidligere NSS) og du finner mer her.Jeg valgte til sluttå embosse stempelet i sort m/glitter og gjennomsiktig m/glitter.Deretter har jeg sprayet med litt hjemmelagde sprayer og fra Lindys.Snøkrystallene er fra Maya Road.De er embosset i hvitt og så dekket med glitter.
Har kun brukt bazill på dette kortet og øverste laget fikk et dryss med Frantage embossing før jeg limte sammen.Motivet er festet på 3D-puter for å få litt høyde på kortet og for å kunne stikke snøkrystallene under.Sløyfen er laget på brettet Bow-it-all(elsker det)og bjellen er festet på sløyfen før jeg knyttet den sammen.
Da ser det ut til at jeg kanskje har begynt julekortsesongen allerede ;)

Happy Scrapping!

Klem fra Belinda

tirsdag 5. mai 2015

Et innslag av natur.

I Papirlosjen er det klart for en ny utfordring.Denne måneden er temaet "Barndomsminne".Temaet kan tolkes på mange måter,så det betyr at en egentlig har ganske frie tøyler.Du finner utfordringen her.

Mitt DT-bidrag denne gangen er i utgangspunktet en eske.Har laget meg et tre som jeg festet til eskenog pyntet med fargelagte dyr og blomster.Grunnen til at jeg anser dette som et barndomsminne er ganske enkel.På min families mange bilturer i oppveksten(hadde familie på en annen kant av landet)så opplevde min søster og jeg et dyreliv vi slett ikke var vant med til daglig i storbyen.Dette var stort for oss og vill jubel når vi fikk øye på dyr i naturen.












Ble mange bilder,men måtte nesten bli sånn ;) Skal prøve å lage en tutorial på hvordan jeg laget treet.

Happy Scrapping!

Klem fra meg ;)

Er med i disse utfordringene:

ScandinaviaPaperFun : utfordring-4-2015
Kreativ Scrapping : utfordring-5-var.



søndag 12. april 2015

Inspirasjon for Papirlosjen.

Vi er godt i gang med ny utfordring hos Papirlosjen.Denne gangen er temaet Baby/Barn/Vintage.Du finner den her. I den anledning har jeg laget en barnevogn med utgangspunkt i den flotte tutorialen fra Maya Stenshagen.Kanskje du kan prøve deg på en slik selv?


Her har jeg brukt Sirkeldies fra Spellbinders,Doilyen er fra X-cut og punch fra MS.Hjulene er laget av dies fra Tim Holtz,"gadget Gears".Klippet vekk de ytterste taggene.Den lille swirlen ved håndtaket er en dies fra Spellbinders.Har dessverre ikke navnet på settet den hører til.Har brukt Craft kartong og mønsterark fra denne månedens sponsor hos Papirlosjen-nemlig Kort&Godt.Både mønsterark, blonde, blomster og utklipp(tekst og sommerfugler) er fra Kort&Godt.Knapper på hjul og håndtak er fra Ebay.Splittbinders er gave.


Et lite kort formet som dyne.Plass til en liten,personlig hilsen inni.

Ha en flott søndag videre!

Klem fra meg ;)