Translate

søndag 8. januar 2017

Vinskjuler med mal

God søndags morgen! Jeg håper jul og nyttårsfeiringen er godt tilbakelagt nå og at du er klar til å leke med papir igjen. Papirlosjen er i gang med med ny utfordring hvor vi vil se bruk av STENSIL. Sponsorene denne måneden er KORT&GODT og WYCINANKA.

Utfordringen i seg selv byr jo på mange muligheter. Jeg skal vise min variant i mixed media stil. Nederst i innlegget kommer en liten mal på vinskjuleren min.



Jeg lagde basen til denne vinskjuleren i sort bazzill. Brukte en stensil fra Prima med modeling Paste før jeg monterte den sammen med RX lim. Hadde en blomster-ranke fra Kort&Godt som jeg bøyde til og limte på. Bokstavene er i chipboard og kuttet ut med en T:Holtz dies som heter "Word Play". Sommerfuglene er fra Wycinanka. Alt ble malt med sort Gesso før jeg lekte med Mica Powder i blått,gull og rosa. Microperler limt på her og der. På toppen er en dies kuttet ut flere ganger for å få litt høyde.

Utgangspunktet til denne vinskjuleren er i grunnen veldig enkel og det er det jeg skal prøve å forklare nå. Er noe uklart så ikke nøle med å spørre. Jeg skal hjelpe så godt jeg kan.

Utgangspunktet er et bazzillark. Legg det slik at "infolinjen" ligger vertikalt(se bildet) Du kan bruke den som limekant. Score på 7,5cm,15cm,22,5cm og 30cm


Snu bazillarket. Jeg må brette inn den siste kanten for å få plass på skjærebrettet. Scorer på 1,0cm. Hopp over den første kolonnen og score på 8,0. Score igjen over alle på 8,5 cm. Klipp ned langs kanten på den første kolonnen og ned til brettekanten. Klipp langs brettekanten. Klipp bort brettekanten ved kolonne nr3. (se tegning) 


Jeg bretter denne i to og bruker dies på den lille flappen. Da bør bazzillen se slik ut:


Her har jeg glemt å klippe vekk brettekanten ved kolonne 3 og glemte å ta bilde etter at det var gjort. Nå er det bare å lage paneler om en vil ha det og lime sammen. Jeg valgte å kutte litt av lengden på min.

Lykke til!

Klem  Belinda

Utfordringer:

Crafty Creations : anything-goes.
Crafty Girls Creations: challenge-32.
Kort o Mania: alt-er-lovanything-goes.


1 kommentar:

  1. Hei og Godt Nytt År Belinda :-)
    Knalltøff vinskjuler du har laget !!
    Lekker dekor. Denne må jeg se til å få
    prøvd meg på en dag. Takk for tutorialen :-)

    Takk for det flotte bidraget til utfordringen
    vår "Alt er lov". Lykke til !!

    Klem, Astrid
    DT for Kort`O`Mania

    SvarSlett