Translate

mandag 22. desember 2014

Pepperkakehus i papir?

Ja,hvorfor ikke?Har laget min egen variant,mye inspirert av Monica Nordsveen sine flotte hus som hun har vist fram i FBgruppen Scrappeglede.
Har ,som Monica, tatt utgangspunkt i en eksplosjonseske.Du finner en grei mal på slike i bloggen til Susanne Halseth.Eller du kan gjøre som jeg har gjort de siste gangene jeg har laget disse boksene.Da scorer jeg på 4" og 8",snur bazillen og gjør det samme.Lokket er et 6" x 6" ark som jeg scorer på 1" og 5" og snur og gjør det samme.På denne boksen valgte jeg å klippe vekk litt.Har ingen fasit eller mal til taket.Lekte meg og prøvde meg fram med to 6" x 6" ark og lagde trekanter med tynn brettekant på sidene.Tok et nytt bazillark og lagde selve taket.To brettekanter på hver side.Pipen er 4,5" og jeg scoret på 1",2",3" og 4".Limt sammen og holdt opp mot taket og tegnet hvor jeg måtte klippe for å få den til å passe.Mye lek her ;)




På taket har jeg brukt en dies fra Joanna Sheen,blonder kjøpt privat og perler fra ebay.



Inni har jeg brukt dies fra Diesire,hvit blekkpute,juletre fra Tim Holtz,molding paste ,perler og stjernecharms fra Kort&Godt.



Håper du liker min form for pepperkakehus ;)

God jul til alle sammen!

Klem fra meg ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar